Kuvaus
ESITTELYSSÄ
Buick Invicta 2D HT ’59
Kun Kari Kylmäniemen edellinen kustom, Stardust, ostettiin länsinaapuriin, rakensi mies sen seuraajaksi nopealla aikataululla vähintään yhtä komean Invictan.
Pontiac LeMans ’70
Teemu Marjakangas hankki itselleen Teksasista mieleisen muskelipelin, joka tuli kuitenkin rakennettua uusiksi LS-tekniikkoineen ja pro touring -alustoineen.
Chrysler Royal Business Coupe ’37
Kari Saurun 90-luvun alussa rakentamalla isolohkorodilla on pitkä Suomihistoria, jonka uusinta lukua kirjoittaa auton nykyomistaja, Eero Pirttinen.
Ford Courier ’61
Martti Eloranta marssi loppukesällä 1960 Helsingin Stockmann Autoon ja tilasi itselleen juuri haluamansalaisen 2-ovifarmarin.
Chevrolet Chevy Van Beauville ’77
Whatever Boogie -nimen saanut, 70–80-luvun taitteen California Street Van -henkinen kokonaisuus syntyi yhdistämällä kolmen auton parhaat osat.
Lincoln Continental Coupe ’69
Tammelalainen Marko Heikkilä on rakennellut enimmäkseen korkeita off road -laitteita, mutta Lincolnin kohdalla hän teki linjaansa täyskäännöksen.
Chevrolet Camaro ’76
Muhkeilla kaarilevikkeillä, ja yhtä muhkealla isolohkotekniikalla varustettu Camaro on rakentunut nykyasuunsa kolmen rakentajan käsien kautta.
Ford Mustang Sportsroof ’69
Kenneth Seger kamppailee arkenaan työmatkojen ja sähköpostivirtojen ristipaineessa, mutta vapaa-ajoilleen miehellä on täydellinen stressinpoistaja.
Harley-Davidson XLH Sportster ’79
Lappeenrantalainen Ilkka Lehikoinen rakensi hippikopterin teemoja sekoitellen ja 70-luvun perinteitä kunnioittaen.
TAPAHTUMAT
Grand National Roadster Show
GNRS nostatti rasvanäppien sykkeen huippulukemiin Kalifornian Pomonan aurinkoisessa lämmössä jo 69. kerran.
Petrol Circus
MP-Messujen kylkiäisenä järjestetty customnäyttely ei ollut kooltaan valtaisa, mutta onneksi tapahtuma tarjosi muutakin mielenkiintoista.
Kustom Kulture Show
Kuudetta kertaa Helsingin Kaapelitehtaalla järjestetty KKS sujui totuttuun tapaan kustomkulttuuriperinnettä vaalien.
California: Designing Freedom
Katukulttuuri moottoripyöräjengeineen, skeittareineen ja surffareineen näytteli suurta roolia Helsingin Design Museon näyttelyssä.
ARTIKKELIT
Tarinan takana: Buick Invicta ’59
Näin syntyi tämän hetken kovin kotimainen kustomsiivekäs.
Viripelit ja vehkeet
Tällä kertaa Pelit ja vehkeet ei olekaan vakiopalsta, vaan viripalsta.
Tarinan takana: Pontiac LeMans ’70
Amerikan myyntikuvat antoivat ymmärtää auton olleen priimassa kunnossa. Näin ei kuitenkaan ollut.
Pinnat lipakoiksi
Jos olet laiska autonpesijä, niin tämä artikkeli on sinulle. Ammattilaiset kertovat, kuinka pidät maalipinnan puhtaana ja perushyvänä.
Puuhanurkka
Tomin ’65 C10-pikkis alkaa olla pian katsastuskunnossa.
VAKIOT
Rauta-annos
Suomi on saanut ajoneuvosäilymien asiantuntijalautakunnan ja Helsinki uuden H-D-kaupan.
Muumio muistelee
Manon seikkailut länsinaapurissa jatkuvat. Tällä kertaa haaviin tarttuu legendaarinen ’59 Cadillac.
Kutjan kuva
Jannen suunnittelupöydällä muovautui neljännen sukupolven Lincoln Continental.