Kuvaus
AJONEUVOT
BMW 320 ’82
Ensimmäinen omistaja ajoi BMW 320:llä loppuvuoteen 2017 asti. Hän myi loppuun ajetun autonsa Tomi Kokolle, joka entisöi sen huolellisesti ja vaivoja säästämättä.
Ferrari GTS Turbo ’86
Espoolainen Juha Partanen on koko ikänsä ihaillut Ferrareita. Lopulta mies päätti viedä intohimonsa uudelle tasolle ja hankki Italiasta itselleen liki virheettömän yksilön.
Cadillac Series 62 Sedan ’52
Olympiavuonna 1952 Suomeen saatiin runsaasti uusia ja ennen kaikkea upeita autoja. Presidenttipariskuntaa palvellut loistoauto löytyy nykyisin Woikosken museolta.
Mercedes-Benz SL 300 ’93
Leppälän Ari osti itselleen 70-vuotissyntymä- päivälahjaksi SL-Mercedeksen ja museorekisteröi auton pienen viimeistelyn jälkeen.
ARTIKKELIT
Mainoksen imussa
Automainoksissa on tehokkaasti hyödynnetty saavutettua menestystä erilaisissa vertailuissa, testeissä ja Vuoden auto -valinnoissa.
Rekisteriotteita
Vuonna 1963 Suomen rekisteröidyimmäksi henkilöautoksi nousi Ford ja päätti Moskvitshin valtakauden.
Lamborghini-museo
Ferruccion poika Tonino Lamborghini on suunnitellut ja perustanut museon isänsä muistoa kunnioittaen.
Pienoismalli
Eero Kumanto loihti pienoismallin nuoruusajan mopostaan. Työmäärä oli valtava, ja lopputulos hämmästyttää tarkkuudellaan.
TAPAHTUMAT
Ralli-Opel on pop
Aktiiviset Opel-harrastajat järjestivät tapahtuman, jossa tavattiin Opelilla kisanneita kuljettajia sekä autojen virittämiseen perehtyneitä henkilöitä.
Syysrompepäivät
Karstulassa sijaitsevan Wanhat Wehkeet -automuseon yhteydessä järjestettiin syysrompepäivät. Poikkesimme kauppapaikalla ja katsastimme museon tarjonnan.
Etelä-Karjalan rompetori
Lokakuun ensimmäisenä viikonloppuna romusteltiin Lappeenrannassa. Komean kelin ansiosta harrasteparkkikin täyttyi heti aamutuimaan.
Forssan MP-rompetori
Kanta-Hämeen syksyä piristi kaksipyöräisten moottorivehkeiden osille pyhitetty markkinatapahtuma. Kokonaisia ajopelejäkin oli runsaasti tarjolla.
VAKIOPALSTAT
Vakionopeus
Uutisia ja kuulumisia vanhojen vehkeiden maailmasta.
Harrastajan pakeilla
Pertti Sanevuori sai rautaisannoksen brittiajoneuvoista nuoruudessaan, ja myöhemmällä iällä englantilaisia on kertynyt harrastekamppeiksi useampiakin.
Tuleva klassikko
Renault Avantime oli kaikkea muuta kuin myyntimenestys, mutta osittain juuri sen vuoksi autossa on aineksia moderniksi klassikoksi.